ויינשטיין החליט: "מרזל יוכל להתמודד בבחירות לכנסת ה-20"

דוד לזר No Comments on ויינשטיין החליט: "מרזל יוכל להתמודד בבחירות לכנסת ה-20"
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היום (רביעי) הגיש היועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה ויינשטיין את עמדתו הרשמית בסוגיית התמודדותו של פעיל הימין ברוך מרזל – הממוקם במקום רביעי ברשימתו של אלי ישי, לדבריו, מרזל יוכל להתמודד בבחירות לכנסת ה-20.

ויינשטיין טען כי "דינה של הבקשה לפסול את מר מרזל מלהתמודד בבחירות לכנסת ה-20 להידחות, באשר הבקשה אינה מציגה תשתית ראייתית מספקת המאפשרת לקבלה".

עוד הוא הוסיף כי "נטען כי מר מרזל פעל לאורך השנים כפעיל מרכזי בתנועת 'כך', אשר הוצאה מחוץ לגדרי ההליך הדמוקרטי הלגיטימי, ועל אף שכיום מר מרזל אינו משויך באופן פורמלי לתנועת 'כך', הוא מעולם לא נקט כל צעד פומבי שיש בו כדי להתנער מדרכה של התנועה או מדרכו של הרב כהנא".

"עוד נטען כי בהתבטאויותיו ומעשיו של מר מרזל יש משום הסתה לגזענות, שכן אלו מכוונים לליבוי יצרים והעמקת התהום שבין אזרחים יהודים וערבים", הוסיף ויינשטיין. "התבטאויותיו של מר מרזל כלפי המיעוט הערבי מציגות את הערבים אזרחי ישראל כאויבים".

ויינשטיין הדגיש כי "הזכות להתמודד בבחירות לבית המחוקקים היא בין זכויות היסוד החוקתיות החשובות והמכריעות ביותר במשטר דמוקרטי. בסיסה הרעיוני הוא עקרון השוויון הפוליטי", לדבריו, "המבקש אינו מבסס תשתית ראייתית משכנעת, ברורה וחד משמעית העולה כדי 'מסה ראייתית קריטית', כי מר מרזל הציב לעצמו כיעד מרכזי לפעול לשלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית", טען ויינשטיין.

לסיום טען כי "הראיות שהובאו במסגרת הבקשה הן משמעותיות ומטרידות יותר, ודברים ומעשים המיוחסים למר מרזל הם קשים וצורמים ביותר". אולם גם בעניין זה הוא טוען ש"הבקשה איננה מבססת תשתית ראייתית משכנעת המאפשרת פסילת מועמד בבחירות לכנסת".



0 תגובות